Unieke beelden Groede – Swindon Town FC

29 maart 2020 16:00

...

Unieke beelden Groede – Swindon Town FC

Het zijn rare tijden, zover is duidelijk. Voetbal staat momenteel op een laag pitje, voor de komende weken en wellicht maanden zullen we het moeten doen met filmpjes of foto’s. Toevallig dook er afgelopen week zo’n filmpje op, waar je eens een zondagmiddag goed voor kan zitten.

Het gaat om unieke beelden van de wedstrijd Groede 1 – Swidown Town FC 1. Een vriendschappelijke wedstrijd op 01 augustus 1991, tegen een Engelse tweededivisieclub Swindon Town. Groede ging met 0 – 13 het schip, maar hield er wel een herinnering voor het leven aan over. Onder meer Glen Hoddle, misschien wel de beste Engelse middenvelder van de jaren ’70 en ’80, maakte zijn meters op het Groese voetbalveld.

Leun maar achterover, pak er een biertje bij en geniet van deze mooie beelden!

Hieronder het artikel dat BN De Stem er destijds over schreef.