Ricardo Mariman na rode kaart spekkoper in prognostiek

21 februari 2024 20:30

Wie anders dan Ricardo Mariman had zichzelf genoemd als eerste rode kaart pakker van het seizoen. Dit bleek ook bewaarheid na zijn charge tegen Hoeven, dit leverde hem naast één wedstrijd schorsing ook nog eens in totaal 15 punten op in de prognostiek en daarmee ook een top 10 notering.

De prognostiek dendert door

We pakken de draad weer op met de thuiswedstrijd tegen DSE, aldaar pakte de Groe zijn eerste punt van het seizoen na een 2-2 gelijkspel. Het was Niels Luteijn die met één doelpunt een groot aandeel had in het gelijke spel en dit dubbel en dwars kreeg uitbetaald in de prognostiek. Hij mocht namelijk 10 punten bijschrijven, net als Marieke de Clerck en Alexandra van Quekelberghe. Alexandra was overigens de grote winnaar dit weekend, want zij had ook Niels Luteijn als topscoorder aangekruist. U leest het goed, Niels Luteijn had dit dus inderdaad niet gedaan. De top 3 veranderde niet na deze uitslag, maar zowel Marieke, Michel Tamarizians en Alexandra stoomden de top 10 binnen.

Een week later ging Groede op bezoek bij de Markiezaten. Met een 3-2 verlies kroop Groede terug de bus in, voor Brigit Broeckaert een uitslag met gemengde gevoelens. De verliespartij zag zij niet aankomen, maar de eindstand die dan weer wel. Met 7 punten mocht zij zich winnaar noemen van dit weekend in de prognostiek. In de top werden er dit weekend ook punten gepakt, de gehele top 10 mocht punten bijschrijven. Maar het was Marieke de Clerck die het sterkste steeg in de top 10, zij klom met 6 punten toegevoegd naar de vierde plek.

Op donderdag 23 november werd dan eindelijk de wedstrijd tegen Philippine afgewerkt. De Groe was niet bij machte om de eerste drie punter van het seizoen te pakken en ging met 1 – 2 onderuit. Een domper voor Groede maar ook voor heel veel prognostiekers, maar 5 spelers konden punten bijschrijven deze ronde. Peter de Bock natuurlijk een twee punter vanwege de doelpuntenmaker Ricardo Mariman en Ria van den Hemel maar liefst 7 punten vanwege de uitslag. Carla Sinke de Nooijer, Carlos Mariman en Imre Hubregtsen mochten er 3 bijschrijven. Al de rest bleef deze ronde op 0 punten hangen. Zoals u zult verwachten gaf dit weinig effect op de stand.

In december ontving Groede, anders dan het schema had weergegeven, de Grenswachters op bezoek. Voor de prognostiek telt dit dus ook als de thuiswedstrijd, die helaas met 4 – 1 ging verloren. Opvallend genoeg wisten maar liefst 4 prognostiekers dit goed te voorspellen ! En nog opvallender, twee spelers hadden zelfs de dubbele punten aangekruist. Het waren Ria van den Hemel en Milco van der Hooft die ondanks het verlies van de Groe de grote winnaars werden. Ook Sonja Ras en Marijn van den Hemel hadden reden tot juichen, maar hadden geen dubbele punten aangekruist. Milco van der Hooft kwam met deze 20 punten op precies evenveel punten als zijn broer Sjaak op de tweede plaats in de prognostiek. Ria van den Hemel kwam hierdoor binnen in de top 10 op plaats 5.

Dan de wedstrijd tegen ODIO, de eerste 3 punter van het seizoen. Dat er gewonnen werd hadden al wat prognostiekers gedacht, maar dat dit zou gebeuren met minimale doelpunten had niemand goed gegokt. Er werden dus wat 3 punters en 6 punters gehaald, maar geen echte klappers gemaakt. Dat maakte overigens niemand uit, want de eerste overwinning van Groede 1 was een feit !

In het nieuwe jaar was Clinge de eerste tegenstander. Ondanks goed verzet ging de Groe met 0 – 3 onderuit. Jelko Sweegers kon een klein vreugdedansje niet onderdrukken, want zowel de uitslag als de letter had hij goed en dan ook nog eens met de dubbele punten wedstrijd aangekruist. Peter Deij en Job Seen hadden hetzelfde aangekruist als Jelko, maar niet de dubbele punten waardoor hun met 10 punten ook een goed weekend hadden. De titel van de sterkste stijger kwam op naam van Jelko die van plek 63 naar plek 7 klom.

Als laatste wedstrijd deze ronde kwam Hoeven op bezoek. Zij dachten de punten wel even op te halen in Groede, maar werden met een schamel puntje terug gestuurd. Deze stunt werden door Bram Beun, Ricardo Mariman, Jelte Tas en Bickel Menue goed ingeschat voor het seizoen, allen mochten zij 10 punten bijschrijven. Max Roovers kon 7 punten toevoegen aan het totaal vanwege de goede eindstand.

Er kon deze ronde ook een extra vraag beantwoord worden, want Ricardo Mariman pakte als eerste een rode kaart dit seizoen. Deze twijfelachtige actie kon toch stiekem op applaus rekenen van maar liefs 13 deelnemers, waaronder Ricardo zelf. Dit zorgde ervoor dat Ricardo ondanks zijn rode kaart toch de grote winnaar werd dit weekend met maar liefs 15 punten.

Ricardo stoomde hiermee, net als Bram Beun, de top 10 binnen op respectievelijk de 5de en 6de plek. De top 3 bleef wederom ongewijzigd, wat dit toch wel een zeer bijzondere prognostiek maakt. Na 12 wedstrijden zijn er nog nooit zo weinig punten uitgedeeld in de prognostiek. Dat betekent wel dat iedereen nog kansen heeft, want sta je nu op plek 25 kan je zomaar met een dubbele punten wedstrijd op de eerste plaats komen.

Prognostiek stand

Hans Brand

Edwin Hennekeij

Anja van Belois

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!