Peter de Bock zag al vroeg de kwaliteiten van de “Marimeister”

11 november 2023 10:45

De kop is er af van de prognostiek! We zijn vijf wedstrijden onderweg en het is tijd om de stand eens op te maken in de prognostiek. Een prognostiek die bijna elke deelnemer met veel vraagtekens heeft ingevuld en dat blijkt ook wel als we kijken naar de stand en de behaalde punten. Met een deelnemersveld van 72 prognostiekers is er weer een goed gevuld peleton, waarbij de eerste speldenprikjes al zijn uitgedeeld en we na 5 wedstrijden al kunnen spreken van een vluchtgroep die de leiding heeft genomen.

we trappen af met de uitwedstrijd tegen Hoeven, Groede kwam op Brabantse bodem er niet aan te pas en moest met 4 – 0 af druipen. Teleurstelling alom bij spelers en supporters, maar niet bij de nieuwe aanwinst van vv Cadzand Tarik Kadric. Tarik wisselde de blauw-witte kleuren in voor de rood-witte kleuren van Cadzand en bedacht dat zonder hem Groede in één zou storten en gaf dus aan dat de openingswedstrijd inderdaad met 4 – 0 verloren zou worden, hij was daarbij zo zeker van zijn zaak dat hij ook de dubbele punten aankruiste. De volle pot voor Tarik, die net als Sjaak van der Hooft met totaal 20 punten ruim aan kop gingen.

Een week later kwam WVV op bezoek en ook daar wist Groede geen punten te halen en ging op eigen veld met 1 – 2 onderuit. Sander Kerstens, speler van ODIO die we via deze een warm welkom wil heten in deze prognostiek, wist van te voren al wat meer over WVV dan de gemiddelde Groese supporter en kon op die manier dus de volle 10 punten pakken in deze wedstrijd. Ook Esther Molhoek en Peter de Bock zagen 10 punten aan hun totaal worden toegevoegd. In deze wedstrijd wist Ricardo Mariman voor Groede 1 het net te vinden. En geloof het of niet, maar bijna niemand had Ricardo Mariman als doelpuntenmaker ingevuld, niet hij zelf en niet zijn vader. Toch was er één deelnemer die de kwaliteiten de “Marimeister” wist te voorspellen en dat was niemand minder dan Peter de Bock. Hij mocht 2 punten aan zijn totaal toevoegen en is hiermee de grote winnaar van dat weekend.

De volgende uitwedstrijd was tegen Sprundel waar Groede wederom hard onderuit ging; 5 – 0. Dat het zo’n vaart zou lopen qua doelpunten wist niemand te voorspellen, dat Sprundel een maatje te groot zou zijn wisten Sandra Beun, Rolo Risseeuw en Carin van Opdurp heel zeker, want zij hadden de dubbele punten wedstrijd aangekruist en gingen dus met 6 punten naar huis. De top 3 bleef echter ongewijzigd met Tarik, Sjaak en Peter.

In de wedstrijd tegen Hulsterloo wist Groede er een (negatief) spektakel stuk van te maken en eindigde de wedstrijd met een 3 – 5 verliespartij. Wat hier bijzonder aan is, is het feit dat niemand in de prognostiek deze nederlaag had zien aan komen. Er werden dus geen punten uitgereikt voor de letter “U”. Wel wisten Bart, Nick en Ricardo het net te vinden, dit leverde bij sommigen nog een schamel puntje op en bij Peter de Bock die het vertrouwen had in de Marimeister zelfs 2 punten.

De laatste van de eerste 5 wedstrijden was de uitwedstrijd tegen RSV, in extremis moest Groede daar wederom een nederlaag slikken. Het was Nick van Belois die hiermee de volle 10 punten pakte, maar ook Ricardo en Marijn zagen hun totaal flink opgeschroefd worden met 7 punten. In deze wedstrijd wist wederom de Marimeister het net te vinden en ook Niels Luteijn liet het net bollen. Het doelpunt van Ricardo zorgde ervoor dat Peter de Bock de leiding neemt in de prognostiek en Sjaak en Tarik achter zich kan laten.

Kortom we zijn vertrokken in de prognostiek, het is voor zowel Groede 1 als de prognostiekers te hopen dat er de komende wedstrijden wat punten gepakt gaan worden. Voor alsnog is het Peter de Bock die iedereen te slim af is geweest door Ricardo Mariman als doelpuntenmaker in te vullen.

Prognostiek stand 11-11-2023
70 Jan van Belois 0
71 Niels Luteijn 0
72 Eric van den Hemel 0

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!