De prognostiek is los, record aantal deelnemers!

8 november 2022 9:15

Na vier gespeelde wedstrijden wordt het tijd om de eerste tussenstand van de prognostiek op te maken. Met maar liefst 81 deelnemers is dit de beste bezette prognostiek sinds de oprichting van FC Prognostiek. 81 deelnemers die zullen strijden om die felbegeerde titel. Wie mag zich een seizoen lang de glazenbol van de Groe noemen en zal daarmee Eric van den Hemel als prognostiek winnaar op volgen.

Een speciaal woordje van welkom aan een aantal kersverse prognostiekers in de lijst. Zo verwelkomen we nieuwe jeugd in de vorm van Tim Basting, Bas Luteijn, maar ook echte voetbalkenners zoals Angelo Martelé en Sylvan Dingemanse. Een speciaal welkom ook aan Bas van Hoeve en Sjoerd Huisman, twee oud voetballers die in het verleden ooit nog geschitterd hebben als tegenstander op de Groese velden. Sjoerd Huisman als de bekende opkomende linksback van Sluiskil en Bas van Hoeve als koning dribbelaar van de SV Sluis. Ook welkom aan de andere nieuwe deelnemers, vrienden, familie of partners van spelers en supporters van de Groe.

Deze editie zal de prognostiek tussenstanden een stuk dynamischer zijn dan voorgaande jaren. De dubbele punten wedstrijden heeft men zelf kunnen invullen, dit zal voor verschuivingen zorgen door het seizoen heen. Maar ook bij de speciale vraag zullen de punten elke tussen stand geüpdatet worden. Dus wie bijvoorbeeld Sander Termote heeft aangekruist bij deze speciale vraag, heeft nu al 5 punten bijgevoegd gekregen aan zijn punten, gezien Sander tegen Vogelwaarde wist te scoren.

We beginnen de prognostiek met een uitwedstrijd tegen RIA Westdorpe. Een gelijkspel in de vorm van 2-2 was het eindoordeel. En vreemd genoeg waren er 13 deelnemers die deze uitslag goed wisten te voorspellen, waarvan ook nog eens 9 de “g” hadden ingevuld. Titelverdediger Eric van den Hemel had de “g” niet ingevuld, maar ging er wel met 14 punten vandoor aangezien hij de dubbele punten wedstrijd had aangekruist. Maar hiermee pakte hij niet de leiding want deze was weggelegd voor Bram Beun en Joran Hennekeij die maar liefst 20 punten pakte bij deze wedstrijd. Bram Beun eigenlijk 21 punten, want Max Roovers scoorde waardoor Bram op 21 punten uitkwam.

Daarna ging Groede op bezoek bij SDO’63. In een bizarre wedstrijd wist Groede te verliezen, dat had bijna niemand goed in de prognostiek. We zeggen hierbij “bijna” want Ria van den Hemel en Hennie Simpelaar wisten in deze zeperd toch nog 3 punten te pakken. Bart van den Hemel scoorde deze wedstrijd met het hoofd waardoor de 10de extra vraag ingevuld kon worden.

Een week later kwam Vogelwaarde op bezoek, ook deze wedstrijd ging verloren. Adrie Deij en Tim Basting wisten dit al op voorhand, net als dat de uitslag 1 – 2 zou worden. Veerle en Britt, Kay Wisse en Christian Herwegh hadden deze uitslag ook goed voorspeld, maar een andere letter ingevuld. Ondanks de punten die gepakt werden, bleef Bram Beun trotst aan de leiding op de voet gevolgd door Joran Hennekeij.

Als laatste wedstrijd van deze tussenstand werd de uitwedstrijd op Sluis verloren met 2 – 0. Jacco Ras, Sjaak van der Hooft en Jeannet Harms hadden al een voorgevoel dat het deze kant op zou gaan en schreven 10 punten bij. Dit zorgde voor geen grote schokkende veranderingen in de top van de prognostiek. Veerle En Britt kwamen hiermee wel de top 5 binnen geschoten en hebben Bram Beun al in het oog.

Punten

Bram Beun