JO17 wint zijn eerste wedstrijd

19 september 2022 13:30

Zaterdag 17 september 2022 eindelijk was het zover de eerste wedstrijd van het seizoen.
Een thuiswedstrijd tegen ST SJO HPC`16 / Biervliet/Hoofdplaat jo17-1. Op papier dan toch.
Onze velden lagen er uit vanwege de regen in Biervliet was het veld wel bespeelbaar en in geval
van hoge uitzondering mochten we het Biervliet voetbalveld omdopen tot Stade De Schoondieke.
Waar voor onze grote dank. Van een warming up konden we niet echt spreken het kwam er met bakken uit maar dat konden de 22+ spelers niet deren, we gaan voetballen!

12.00 de aftrap en vanaf het begin werd er alleen gespeeld op de helft van de ST SJO,  en de rest.

De kansen kwamen snel op elkaar maar helaas wisten we niet te scoren we wisten dat de ST SJO….. een fantastische counter heeft, en na ongeveer 25 minuten een bal naar onze verdediging en voor we het wisten lag de 0-1 binnen niet volgens de verhoudingen maar we stonden wel achter. Vanaf dat moment kregen we her wat moeilijker omdat we de 1-1 wilde afdwingen.  Helaas lukte het niet en de SJO…. zagen we steeds vaker op onze helft. 0-1 rust. Na de rust begonnen we weer net als bij de aanvang van de wedstrijd. We drukte en drukte en ja hoor Milan Sinac  kon de bal geplaats in schieten  een zeer bevrijdende 1-1. We konden de wedstrijd in de pocket krijgen en daar gingen we voor. Niet veel later van het El Capitano Job Seen die de schoot de 2-1 binnen we bleven drukken op de goal van de SJO…. De 3-1 viel maar er was een overtreding geconstateerd door de scheisd du de goal werd afgekeurd. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de keeper van SJO……  prachtige reddingen had en voorkwam dat de score uit liep. We beleefde toch nog wat spannende momenten maar hielden stand. De eerste wedstrijd met 3 punten eindigen is lekker.

De eervolle vermelding is voor de keeper van ST SJO……

Lucien van Vlaenderen