Prognostiek gaat weer van start!

13 september 2020 11:00

We gaan er weer aan beginnen! Het heeft even geduurd voordat de Prognostiek klaar lag, maar er is even gewacht hoe de ontwikkelingen rond het Corona virus zouden gaan. Het ziet er toch gewoon naar uit dat de competitie van start gaat en dus ook de prognostiek!

Download hier het prognostiek fomulier:

Prognostiek_2020-2021.xlsx

Het is wel een andere prognostiek dan andere jaren, want de KNVB heeft besloten tot een alternatieve competitie voor de vierde klasse A. Hierdoor zal de Prognostiek voor het eerst in 11 jaar er dan ook een andere opzet hebben dan andere jaren. De Prognostiek zal in twee stukken worden gekapt, een prognostiek in het najaar en een prognostiek in het voorjaar. Als de poules in Februari bekend zijn zal het tweede deel van de prognostiek worden opgesteld en verdeeld worden onder de deelnemers. Er zal zodoende een winnaar komen in het najaar, in het voorjaar en een grote winnaar over het gehele seizoen!

Voor u ligt dan ook het eerste deel van de prognostiek. Dit zal gaan over de wedstrijden tot aan Februari. In Februari zal de KNVB de stand opmaken en de bovenste 8 ploegen indelen in een “A-poule” en de onderste 8 ploegen indelen in een “B-poule”. Vervolgens zullen deze poules dan weer onderling de strijd aangaan.

Het concept van de prognostiek proberen we natuurlijk wel gewoon het zelfde te houden. Alle wedstrijden van Groede dienen te worden voorzien van een uitslag en daarnaast moet u ook een letter invullen; letter “T” voor als de thuisploeg wint, de letter “U” voor als de uitploeg wint en de letter “G” voor als de ploegen elkaar in evenwicht houden. Hierbij mag u de kansen spreiden, dus een uitslag van 2 – 0 met daarbij een letter “G” van gelijkspel. Per wedstrijd zijn er 10 punten te verdienen, 3 punten voor de juiste letter en 7 punten voor een correcte uitslag. Dan hebben we ook nog de dubbele punten wedstrijd, waarbij er dus 20 punten te verdienen zijn; deze wedstrijden zijn de derby’s tegen Breskens en Oostburg.

Naast deze punten zijn er ook nog punten te verdienen met de extra vragen. Het eerste deel van de extra vragen bestaat uit het invullen of een ploeg in het voorjaar in de A-poule zal uitkomen of in de B-poule. Voor elke ploeg die goed is ingedeeld krijgt men 5 punten. Daarnaast zijn er ook nog 5 extra vragen, die ook elk 5 punten waard zijn.

Betaling en winstverdeling
Iedere deelnemer betaalt € 7,50 per invulschema (max. 1 invulschema per persoon). € 2,50 hiervan gaat naar de jeugdafdeling van V.V. Groede. De rest van het geld (€ 5,00 dus, voor de wiskundigen onder ons) gaat naar de winstpot.

De winstverdeling is als volgt:
De winnaar over het gehele seizoen krijgt 35% van de winstpot, de winnaar van deel I en de winnaar van deel II (als dit dezelfde is als winnaar gehele seizoen, dan nummer 2 in ranglijst in dat deel) krijgen elk 25%, degene met de beste extra vragen over het gehele seizoen strijkt 15% op.

Wilt u meespelen om deze felbegeerde prognostiek titel en hiermee de jeugdafdeling van V.V. Groede sponsoren? Vult u dan dit schema in en lever deze en het inschrijfgeld VOOR AANVANG VAN DE EERSTE COMPETITIE WEDSTRIJD in bij Arno van den Hemel. Indien de € 7,50 nog niet betaald is voor 31 oktober, zal uw prognose komen te vervallen. Het is ook mogelijk om uw prognose door te mailen naar [email protected] en het inschrijfgeld over te maken op rekening nummer; NL71ABNA-0548502854  t.a.v. A.M.R. van den Hemel.

Wij wensen u veel succes en wijsheid toe met het invullen van de prognostiek!

Het prognostiek team