Renovatie kantine "Even Samen".

17 juni 2020 21:45

De kantine "Even Samen" op het sportpark van Groede zal de komende periode gerenoveerd worden.

De kantine van v.v. Groede zal de komende periode deels gerenoveerd worden, zo heeft het bestuur besloten. Tijdens de corona-periode heeft het bestuur niet stil gezeten en plannen ontwikkeld om de kantine aan te pakken. Tijdens de algemene leden vergadering was er al sprake om de kantine aan te pakken. Nieuwbouw bleek toch een te grote stap, waardoor er gekeken werd om delen van de kantine te renoveren.

Het gebouw heeft al een lange geschiedenis en is de laatste decennia niet veel veranderd. Dit is opzich geen ramp, maar enkele zaken aan het gebouw begonnen toch aan hun houdbaarheidsdatum te geraken, of zaten daar al over, of misschien wel al ver over heen. Het dak begon te lekken, de toiletten waren nodig aan vervanging toe en de berging begon langzaam af te brokkelen. Kortom tijd voor actie!

Er is besloten om een natte hoek bij te bouwen achter de kantine, daar zullen de toiletten komen. Met een degelijk dames en heren toilet, moet dit bestand zijn voor de toekomst. De oude toilettengroep zal plaats maken om de keuken uit te breiden. De berging zal gesloopt worden om vervolgens een nieuwere versie voor terug te zetten. Het dak wat momenteel uit twee punt daken bestaat, zal vervangen worden voor één groot punt dak. De groene beplating zal plaats maken voor een verfrissende look.

Een hele klus die de komende periode op de planning staat. Freek Knetsch, voetballer van Groede 2, zal de verbouwing vanuit zijn bedrijf voor zijn rekening nemen. Samen met vele vrijwilligers en lokale bedrijven hoopt het bestuur deze renovatie op korte tijd te kunnen klaren. Een klus waar al een aantal jaar tegenaan wordt gehikt, maar nu realiteit zal worden.