JO 17 15 punten uit 5 wedstrijden

5 december 2022 9:30

Op zaterdag 26 moesten we tegen de overburen uit Aardenburg/sluis, helaas kon ik er door gezondheidsredenen niet bij zijn dus over deze wedstrijd een app verslagje. Om 12,00 uur was de aftrap. Na 10 minuten keek ik op de app of er al nieuws was maar helaas, de wedstrijd zal spannend zijn geweest of er was niets te melden, dat kan ook. Na een half uur nog eens op de app gekeken en nog niets, aden in adem uit dan maar een bakje koffie met koek. In de rust, ik denk ik vraag het eens in de ouder app en ja hoor de razende reporter opa Pier appte me 2-0 voor de Groe en wie heeft gescoord vroeg ik Wietse 1-0 en Milan strafschop 2-0.

Het koekje smaakte gelijk beter.  En voor ik het wist ging de app piep piep piep Eindstand 2-0, 3 punten er bij dus. 12 uit 4.

Zaterdag 3 december moesten we uit naar Kapelle de nummer laatst met 0 punten. Alle wedstrijden waren vervroegt i.v.m. de wedstrijd van het Nederlands elftal. Dus om 10.30 gingen we van start in het ijzige koude ipv sportpark het groene woud  was het meer sportpark de ijzige woud. Kortom koud daar.

We gingen van start tegen de nummer laatst, een ploegje met felheid ze zaten er fel op en het koste ons moeite om te voetballen zoals we gewend zijn. Het leek wel of we stijf van de kou waren zo moeizaam leek het vanaf de kant gezien, te gaan, we waren wel sterker maar een beetje nerveus is het juiste woord misschien.

Het duurde  toch 18 minuten voor Milan wist te scoren goede aanval en formidabel in geschoten. 0-1  Je zou zeggen dat de ban gebroken was maar, niets was minder waar. De wedstrijd was moeizaam en bleef dat ook de rust met 0-1

Na rust was onze opponent gebrand om voor een verrassing te zorgen, de nog ongeslagen koploper hun eerste puntenverlies te laten lijden. En zo nu en dan deelde ze spelden prikjes uit maar daar werd Mik en Jens gelukkig niet warm of koud van als we het dan toch over de temperatuur moeten hebben. De keeper van Kapelle maakte het ons ook niet makkelijk, prima doelmannetje en verstoorde toch een aantal doelkansen.

De 62 minuut was het pas dat de 0-2 viel Jan kwam mooi vrij en kon binnen schieten, zo als gezegd de 0-2

Eindelijk werd er weer gevoetbald de warming up duurde in deze ijzige kou iets meer dan een uur. In minuut 73 was het voetbal weer als vanouds, job krijgt de bal trekt naar de rechterkant en geeft voor op Jan en die plaats de bal achter de doelman en het is 0-3  niet veel later een bal van Jan op de lat.

5 minuten later klonk het eindsignaal en hebben we 15 uit 5 een maximale aantal punten en met nog 2 wedstrijden te gaan 3 punten los, wordt de kans op een kampioenschap steeds groter.

Kapelle bleek een waardige tegenstander het is me een raadsel dat dit ploegje nog geen punten heeft vergaard, aan het klasse keepertje, inzet en team spirit zal het niet liggen en wat ons betreft een compliment aan de dames Lis en Veerle, heel goed gespeelt tussen al die jonge mannen.

Volgende week thuis tegen HPC

11.15 aanwezig  aanvang 12,00 uur