JO17 wint van Krabbendijke

14 november 2022 11:15

Zaterdag 12 november 2022 de grote dag voor onze mannen want de grootste kampioenskandidaat kwam bij ons op bezoek, krabbendijke jo 17, een ploeg die ook al jaren een vast groepje is en 100 % op elkaar in gespeeld zijn, een zeer geduchte tegenstander dus, die bij de bookmakers zeker hoog ingeschat zouden staan.
Maar goed wij zijn ook een bijzonder team, ook al jaren bij elkaar. Zelfs Joris onze geblesseerde keeper was weer van de partij voor de support.
Ook wij kunnen een balletje trappen dus de verwachtingen op een geweldige wedstrijd was hoog gespannen.

We gingen fel van start en onze tegenstander ook, maar wij toch iets feller. Het ging redelijk gelijk op met een licht voordeel voor ons, we speelde met extra passie want de vorige 2 wedstrijden werden niet gewonnen, een verloren en de andere gelijk.

Het zou een 13 minuten duren tot dat Florian zijn kans schoon zag en en juweel van een steekpass op Jan kon geven en bammmm de welverdiende 1-0 lag binnen.

Dat wilde niet zeggen dat onze opponent verslagen was zeker niet ze werden wel iets feller maar het lukte ze niet een potje te breken onze achterhoede deed fantastich werk.

Eigelijk snap ik Louis van Gaal niet dat hij ze niet geselecteerd heeft.

Kortom ze deden het geweldig.

Mik nam na ongeveer 17 minuten een vrije trap op een meter of 25 van de goal en zijn pegel ging over het doel, Jammer. Een serieuze waarschuwing was het wel! Het was nog geen 4 minuten later dat Milan een bal op Jan gaf en ook weer zo een met een precissie ,wow indrukwekkend gewoon, en Jan kon op de keeper af en schoof de 2-0 binnen.

Vanaf dat moment waren onze gasten het spoor een beetje bijster.

De strijd ging redelijk op maar alle pogingen van onze gasten werden in de kiem gesmoord op een of twee keer na maar, dan is er Tiemen op slag van rust een counter , als ik het zo mag noemen, de speler kwam alleen op Tiemen af en schoot de bal hard op het doel maar Tiemen maakte een geweldige redding.

Anders hadden we zomaar met een 2-1 stand de rust in gegaan en dat voelt toch anders.

Na de rust kwam Krabbendijke feller uit de kleedkamer niet dat we er erg veel moeite mee hadden maar toch oppassen geblazen.  Er was weer een hoofdrol weggelegd voor Tiemen hij moest aan de bak met spectaculare redding. De tweede relatief kort na elkaar. Het had zomaar 2-2 kunnen staan.

Een corner van Krabbendijke en die ging over. Dan wij weer vol in de aanval en Florian ging als een speer, wietse liep buitenspel en Florian kon de bal niet geven en de bal ging buiten.

Bij de volgende aanval op links dacht Florian, ik zal zelf een schieten en ja hoor over de keeper in de vere hoek wat een goal. 3-0

De tegenstander was definitief gebroken en werd de teleurdtelling groter en dat zagen we terug door de manier van het voetballen,  wel te begrijpen. Florian zat goed in de wedstrijd zoals iedereen natuurlijk, want niet veel later een assistje  op Jan en zijn tweede hadtrick in 2 wedstrijden was een feit en 4-0.

4-0 werd ook de eindstand en gaan we aan kop in onze  competitie 6 uit 2.

Volgende week uit naar  HVV24 voor een nieuwe uitdaging.