De jacht op de beker gaat door voor JO17

20 oktober 2022 8:45

Na de laatste bekerfinale in seizoen 2018/2019 waar we in de Finale tegen Krabbendijke met een overweldigend overtuiging wonnen en de beker mee naar huis namen ia er nu de hoop dat het bekertoernooi dit jaar wel tot de finale mag door gaan. Twee jaar op rij werd het bekertoernooi door de corona afgeblazen. We zijn nu door gegroeid naar een Jo17 en de honger naar de beker is er nog steeds.

Het strijdplan van de KNVB  leidde ons op 10 september naar Hulst maar door de hevige regen met onweer werd die afgelast en verplaatst naar een andere datum. De week later was het weer erg slecht en konden we ook niet spelen, maar wij hebben Remco, een trainer die niet voor èèn aftrap is te vangen en hij wist het te organiseren dat de wedstrijd door kon gaan op een andere locatie, en wel in Biervliet. Met bakken uit de lucht viel de regen bij de aanvang. Het scoren verloop was niet in ons voordeel 0-1 voor HPC was de ruststand in de tweede helft en we streden niet als verzopen katjes maar als kletsnatte leeuwen en de strijd werd beloond en we eindigde in een 2-1 overwinning met doelpunten van Job en Milan.

De tweede wedstrijd die op het programma stond was Aardenburg/Sluis. Om 1030 uur klonk het eerste fluitsignaal we waren onderweg voor weer een spektakelstuk tegen een tegenstander die altijd garant staat voor een spannende wedstrijd.   De Aardenburgse Sluuzenaren waren vanaf de eerste minuut wakker en wij niet. Even niet opletten en bats de eerste lag binnen. 0-1 maar wij zijn cad/groe/schoon, wij geven niet op en we vielen aan en aan en aan maar hoe we ook streden het felbegeerde doelpunt viel maar niet. 0-1 de rust in. In de tweede helft was het eigenlijk het zelfde beeld, wij vielen aan maar het lukte niet te scoren, en dan in eens onze eigen Floriandinhio, maakt de dik en dik verdiende gelijkmaker. 1-1 We bleven gaan en gaan maar scoren lukte niet, op de paal, tegen een been, net naast, schot geblokt en goed gekeept, stond de 2-1 steeds in de weg, De Aardenburgse Sluuzenaren werden zelfs met counters gevaarlijk en hadden zelfs een grote kans de wedstrijd zelfs te winnen maar de paal en onze keper stond dat in de weg.  We eindigde in stade de schookdieke in een 1-1 gelijk spel 70 minuten op de helft van de tegenstander maar geen overwinning

15 oktober de inhaalwedstrijd tegen Hvv24 JO17-2 met 1 punt achter op Aardenburg/Sluis moesten we winnen om door te gaan.    Na een 10 minuten vertraging begonnen we aan de laatste wedstrijd van de groepsfase. We startte heel sterk, en voor we het wisten opende Pieter de schoren op zij van Persi`s een duikende kopbal waar zelfs meneer van Persi jaloers op zou zijn.  Want onze pieter deed het in een overvol  strafschopgebied, ja ja Onze tegenstander bleek erg zwak te zijn en de doelpunten gingen in rap tempo de 0-6 was een eigendoelpunt een verdediger hij kreeg de bal erg ongelukkig tegen zich aan en vloog in het doel. Met de rust stond het al 0-7. Het ene doelpunt nog mooier dan de ander. De tweede helft was van het zelfde laken een pak met 4 doelpunten.              Jan 4x, Pieter 2x, Job 1x, Sam 1x,Milan 1x, Jort 1x en een eigendoel.

Zo eindigde we met 0-11 en zijn we door in het bekertoernooi. 17 mei 2023 is ons doel, de finale en de beker mee naar het Schoongroezand te nemen. Wij gaan er voor. Maar eerst op naar de nu nog onbekende tegenstander op 28 januari. 5 november start hopelijk de competitie voor ons

Lucien